Review Big – Lush

Vandaag schrijf ik weer een review over Lush! In mijn vorige review heb je al gelezen dat Lush een groen merk is. Klik hier als je hier meer over wilt lezen.

Dit keer testte ik de shampoo BIG. Na vele shampoos die mijn haar meer volume zouden moeten geven ben ik toch wel benieuwd of dit dan eindelijk de wondershampoo is die zijn beloftes waarmaakt.

Verpakking: De verpakking is net als bij de andere producten erg neutraal. Het is een zwart plastic potje met een sticker er op. Ook staat er op door wie het product is gemaakt, dat vind ik dan weer wel een leuk detail.

Uiterlijk: De shampoo ziet eruit als een soort van rijstepap, bij het zien hiervan had ik niet echt het idee dat mijn haar er schoon van zou worden.

Geur: De geur van het product is prima, na het wassen ruik je het nog licht in je haar. De geur is verder redelijk neutraal (sinaasappelbloesem met vanille), niet de hoofdreden om dit product te kopen in ieder geval.

Gebruik: Je hoeft maar een klein beetje van de smurrie te gebruiken om je haar me te wassen. De eerste paar keren had ik het idee dat mijn haar er alleen maar viezer van werd. De shampoo schuimt niet echt en na het uitspoelen voelt je haar aan als touw. Niet echt wat je verwacht als er op de verpakking staat dat je haar er glanzend en soepel van word.

Resultaat: Mijn haar voelde erg vies toen ik het aan het wassen was maar resultaat is echter totaal anders. Mijn haar lijkt te zweven boven mijn hoofdhuid door het volume dat het nu heeft en het ziet er glanzend en zacht uit. Totaal niet wat ik had verwacht voordat het was opgedroogd. Mijn haar heeft veel meer volume dan normaal en ziet er gezond uit. Omdat je haar tijdens het douchen wel stug word is het verstandig om je haar van te voren te borstelen, scheelt een hoop ruzie met je borstel na het douchen.

Conclusie: zoals weinig shampoos hun beloftes echt nakomen vind ik dat deze shampoo dat zeker wel doet. Ik heb dun fijn haar en bij de meeste shampoo is mijn haar bij het droog föhnen weer slap en futloos. Het is even wennen met wassen, maar als je weet wat het resultaat je brengt heb je dit er zeker voor over. Dit is mijn nieuwe favoriete shampoo, jammer alleen dat die zo duur is.

pictures by vera

facts: Big is €16.95 per 330 gram (Dit lijkt in eerste instantie veel, maar je doet erg lang met een pot dus relatief gezien valt het allemaal reuze mee!)

ingrediënten: Coarse Sea Salt (Coarse Sea Salt), Sodium Laureth Sulfate (Sodium Laureth Sulfate), Fresh Organic Lemon Infusion (Citrus limonum), Fresh Sea Water (Fresh Sea Water), Toothed Wrack Seaweed Infusion (Fucus serratus), Cocamide DEA (Cocamide DEA), Lauryl Betaine (Lauryl Betaine),Fresh Organic Lime Juice (Citrus aurantifolia), Extra Virgin Coconut Oil (Cocos nucifera), Neroli Oil (Citrus aurantium amara), Mandarin Oil (Citrus reticulata), Vanilla Absolute (Vanilla planifolia),Orange Flower Absolute (Citrus aurantium amara),Limonene (*Limonene), Perfume (Perfume)

Deze review is tot stand gekomen door MyStyle

8 Comments (+add yours?)

  1. Anoouk
    Feb 12, 2012 @ 20:07:53

    Hee Chantal,
    Super leuk om te lezen joh, de rest van je blog ziet er ook echt zo leuk uit! Snel meeten, I miss you!
    Xx Anouk

    Reply

  2. milou
    Feb 12, 2012 @ 20:17:39

    Wauw klinkt goed, denk dat ik hem ook maar eens ga uitproberen.

    Reply

  3. deijsprinses
    Feb 13, 2012 @ 15:46:18

    Ja misschien wel de moeite. Heb ook fijn haar.

    Reply

  4. heartsandstripes
    Feb 14, 2012 @ 00:46:55

    klinkt goed, heb al vaker positieve dingen gehoord over Lush-producten. Misschien toch maar eens uittesten!

    Reply

  5. Song- Thanh Le
    Feb 14, 2012 @ 20:32:20

    Ik heb al vaker recensies erover gelezen en het klinkt veelbelovend!

    Reply

  6. Darcy
    Mar 02, 2012 @ 16:00:27

    Ik hou van de producten van lush ! Ze zijn altijd veel belovend !

    Reply

Leave a Reply

