Lifestyle week 2 #durven!

Dag 1.

Het is het begin van lifestyle week 2. De planning wordt steeds geheim gehouden, dus we waren allemaal nogal nieuwsgierig naar wat we moesten doen. In het mailtje dat we hadden gehad stond al wel dat we dikke kleren aan moesten doen die vies mochten worden, dat beloofd wat. Er ging al een belletje bij me rinkelen. Dit was helaas niet binnen! Met zoveel mogelijk lagen kleding aan ging ik richting Son. Hier aangekomen op het terrein wist ik al meteen wat de bedoeling was. Het thema deze lifestyle week is DURVEN. Op het terrein kon je allemaal activiteiten doen in het kader van durven. Je kon in bomen klimmen, abseilen en dingen maken. Ik zelf had me voorgenomen de dingen gewoon te doen. Ik ging als een speer de boom in, alleen doordat ik geen handschoenen aan had kon ik mijn handen niet echt meer voelen, maar.. IK HAD HET GEDAAN! Ik vond de activiteiten op zich niet eng, maar durven is voor mij ook het trotseren van de kou. En voor sommige ook het rond lopen in de o zo prachtige winter outfits! *uhum*  Na een dag bikkelen in de kou was ik van mening dat deze week alleen maar leuker kon worden, want als we dit aan konden, kunnen we nog veel meer aan!

Dag 2.

Dag 2 is aangebroken. Aan het eind van dag 1 werden de groepen voor vandaag bekend gemaakt. Ik moest naar eindhove met mijn groep. Leuke groep met mensen die ik nog niet vaak had gesproken, weer een nieuwe kans om elkaar te leren kennen. In afwachting voor de opdracht vertrok ik met Paula van Tilburg naar Den Bosch. Toen we eenmaal compleet waren hebben we snel een foto van de groep gemaakt om opdracht te krijgen. Het draaide allemaal om een exiting day at te city, ook vandaag moest het thema durven weer aan bod komen.

Om de dag te starten moet er natuurlijk eerst een goede kop koffie worden gedronken. Hier kwamen we erachter dat dit eigenlijk wel een hele goede locatie was voor onze eerste opdracht. Iedereen wil natuurlijk starten met een kop koffie en dan is het douwe egberts cafe wel een hele goede locatie. Het straalt authenticiteit uit en het is een experience om hier koffie te drinken. Na even het interieur bestudeerd te hebben bedachten we de opdracht: maak een remake van een schilderij dat aan de buurt hangt en gebruik daarvoor attributen van binnen het pand. Het durven aan deze opdracht is dat ze eerst naar de opdracht moeten vragen aan het personeel, vervolgens moeten ze ook vragen naar attributen uit het pand om deze te mogen gebruiken voor de opdracht.

Nu werd het tijd om na te denken over de tweede opdracht. Kijkend naar de winkels bedachten we de opdracht: poseer als een paspop in de etalage met kleding van de winkel. Het durven aan deze  opdracht spreekt eigenlijk al voor zich. Het is niet de normaalste zaak om zomaar in een etalage te gaan staan. En dan ook nog met spullen uit de winkel. Het vragen is hier weer een grote durffactor maar uiteindelijk het doen het meest natuurlijk. Het verkrijgen van de opdrachten is ook niet simpel. We hebben de route uitgezet aan de hand van rode enveloppen met daarin opdrachten en aanwijzingen. De opdracht van de paspoppen zat in een envelop die we in de kerk hadden verstopt. Dit is juist een plek waar jongeren van onze mentaliteitsgroep niet vaak heen gaan. We wilden deze plek toch gebruiken om out of the box te denken. De opdracht met de paspoppen daarentegen linkte natuurlijk helemaal aan onze mentaliteitsgroep omdat  uiterlijk tegenwoordig erg belangrijk gevonden wordt en shoppen een van de meest voorkomende vrijetijdsactiviteiten is bij de meeste van ons.

De aanwijzing voor de laatste opdracht stond op het in het begin uitgereikte papier weergeven. Op het papier stond alleen een adres. Zij moesten vervolgens zelf uitzoeken wat er op dat adres was. Het was het snoepwinkeltje “De Bossche suikeroom”. Dit omdat snoep voor jong en oud is. Iedereen houdt er wat van en er is voor ieder wat wils. Wanneer  je dit snoepwinkeltje in loopt, krijg je echt een beetje een gevoel van vroeger,  je waant je in het snoep, dit is een hele experience. Aan de deur hing een foto van Frans Bauer. Na een gesprekje met de vrouw die aan het werk was, kwamen wij erachter dat Frans Bauer hier zijn eerste clip heeft opgenomen. De opdracht hierbij was: zoek de link op youtube een plaats deze op twitter. Dit was de laatste opdracht, maar om toch de spanning er nog een beetje in te houden lieten we ook hier een envelop achter. In de laatste envelop stond dat de groep naar de bekendste Bosche bollen zaak van den bosch moest gaan. En dat is natuurlijk … Hier troffen zij de laatste envelop aan. Wij feliciteerde ze in deze envelop met het volbrengen van alle opdrachten.

Ik ben er van overtuigd dat deze dag een memorabele beleving is geweest.  Het is leuk om steeds weer een rode envelop te vinden als het de opdrachten goed worden opgevolgd. Ook de weeromstandigheden zullen er voor zorgen dat deze dag niet vergeten wordt. Je vormt samen met je groepje een team en het geeft een band wanneer je samen tot een het einde komt en alle opdrachten goed volbrengt. We hebben bij de locaties ook rekening gehouden met experience economy. Bij het Douwe Egberts café en bij het snoepwinkeltje waan je je helemaal in een omgeving waarin alles met elkaar te maken heeft.

Dag 3.

De laatste dag is aangebroken. Na ’s avonds het bericht gehoord te hebben dat we naar Rotterdam moesten, beginnen we toch vol goede moed aan de nieuwe dag. Rotterdam is ver, maar aan de andere kant ook erg leuk omdat ik er nooit eerder ben geweest. Helaas zijn we vandaag met 2 minder, dus we moeten het met z’n vijfen doen. Helaas hebben we daardoor geen mobiel met internet. Dit is wat onhandig, maar we hebben met John de afspraak kunnen maken dat we de foto’s later zouden toe sturen. Helaas konden we de eerste opdracht niet doen omdat we hier te laat voor waren. Erg spijtig want het leek me een leuke opdracht. Met een beetje stress om op tijd te zijn voor de tweede opdracht, proberen we snel de kapsalon Mixtbaby te vinden. In mijn vorige post beschrijf ik uitgebreid het concept en de producten van Mixtbaby. Het durf aan deze opdracht was dat in deze kapper wordt geknipt zonder spiegel. Een ‘durfconcept’ als dat een woord zou zijn. Na dat valerie een heerlijke behandeling heeft gehad en we leuk hebben gepraat met het personeel is het tijd om te vertrekken naar de volgende opdracht. Maar voordat we weg gaan worden we nog verrast met een ontzettend leuke goodybag! Heel aardig. De laatste opdracht vind plaats in de Ugg outletstore. Sinds kort een bekende hotspot in Rotterdam. De opdracht was: trek allemaal een paar Uggs aan en loop heen en weer op de muziek. Het was redelijk druk binnen en de modellen die er nog stonden waren allemaal erg oud. Een beetje een tegenvaller vond ik. Na de opdracht te hebben voltooid hebben we nog even snel een groepsfoto gemaakt en zijn we lekker wat gaan eten bij de MacDonalds. Wederom was dit weer een erg gezellige dag!

Leave a Reply

